- Organele FRA sunt:
a) Adunarea Generală;
b) Consiliul Federal;
c) Comisia de Cenzori;
d) Comisiile FRA.
- Membrii Consiliului Federal, cu excepţia secretarului general şi a trezorierului, şi ai Comisiei de Cenzori nu pot fi desemnaţi decât prin alegeri libere, în cadrul adunării generale, de către membrii săi, într-un sistem electoral independent, în conformitate cu prevederile prezentului Statut.
A. ADUNAREA GENERALĂ
Art. 30
- Adunarea generală este organul legislativ şi, în consecinţă, autoritatea supremă.
- Adunarea generală este ordinară şi extraordinară.
- Adunarea generală ordinară este anuală şi de alegeri.
Art. 31
- Adunarea generală ordinară se desfăşoară şi se convoacă anual de către Consiliul Federal, cu cel puţin 30 de zile înaintea datei stabilite.
- Adunarea generală ordinară de alegeri are loc odată la patru ani şi se convoacă de către Consiliul Federal cu 45 de zile înainte de data de desfăşurare, cu excepţia reorganizării (30 de zile conform Legii educaţiei fizice şi sportului nr. 69/2000, cu modificările şi completările ulterioare).
- Adunarea generală extraordinară se convoacă de către Consiliul Federal cu 30 de zile înainte de data fixată de desfăşurare, în următoarele condiţii:
a) dacă acest lucru este cerut în scris de majoritatea simplăa membrilor Consiliului Federal;
b) ca urmare a depunerii unei moţiuni de neîncredere pentru activitatea Consiliului Federal, semnată de majoritatea absolută a membrilor afiliaţi cu drept de vot;
- Adunarea generală extraordinară mai poate fi convocată la cererea ANS, în situaţiile prevăzute de lege.
Art. 32
La adunarea generală participă cu drept de vot, în condiţiile prezentului statut, câte un reprezentant al fiecărei structuri sportive afiliate, pe principiul un membru afiliat – un vot. Pot avea drept de vot numai membrii FRA care au participat în anul precedent adunării generale la cel puţin o competiţie din calendarul competiţional.
Art. 33
- La adunarea generală vor putea participa şi persoane invitate, fără drept de vot, inclusiv reprezentanţi mass-media.
- În principiu, adunarea generală este publică, accesul fiind permis pe baza de invitaţii. Adunarea generală poate hotărî, cu majoritate simplă, ca adunarea generală să nu fie publică.
Art. 34
- O dată cu convocarea adunării generale, care cuprinde data, ora şi locul desfăşurării, se comunică şi ordinea de zi. Ordinea de zi va fi supusă la vot adunării generale.
- Membrii afiliaţi pot face propuneri pentru completarea şi/sau modificarea ordinii de zi în termen de şapte zile de la comunicare. Propunerile pentru completarea şi/sau modificarea ordinii de zi se supun votului adunării generale. Ordinea de zi a adunării generale ordinare poate fi completată şi/sau modificată numai cu votul a 2/3 din membrii afiliaţi prezenţi.
- Dacă în ordinea de zi figurează propuneri pentru modificarea şi/sau completarea statutului, convocarea trebuie să cuprindă şi textul integral al acestora.
Art. 35
- Ordinea de zi a adunării generale ordinare va include cel puţin următoarele puncte:
a) constatarea întrunirii cvorumului;
b) aprobarea ordinii de zi;
c) alocuţiunea preşedintelui F.R.A.;
d) desemnarea a 3-5 persoane pentru întocmirea procesuluiverbal oficial;
e) desemnarea persoanelor care verifică scrutinul – Comisia de validare;
f) raportul Consiliul Federal privind activitatea pe perioada parcursă de la ultima adunare generală;prezentarea bilanţului contabil pe anul precedent şi aprobarea prin vot a acestuia;
g) prezentarea şi aprobarea prin vot a raportului Comisiei de cenzori;
h) prezentarea şi aprobarea planului anual de activitate şi a bugetului anual de venituri şi cheltuieli;
i) afilierea, suspendarea şi/sau excluderea membrilor F.R.A., după caz;
j) alegerea preşedintelui federaţiei, vicepreşedinţilor şi membrilor Consiliului Federal, a membrilor Comisiei de cenzori (în cadrul adunării generale ordinare de alegeri sau când este necesar).
- Ordinea de zi a unei adunări generale extraordinare va include numai temele (problemele) care au determinat necesitatea convocării ei. Nicio altă problemă, în afara celor incluse pe ordinea de zi, nu se poate aborda în cadrul unei astfel de adunări.
Art. 36
- În cadrul desfăşurării adunării generale se verifică şi se stabilesc:
- prezenţa delegaţilor cu delegaţii scrise din partea membrilor afiliaţi;
- persoanele care vor întocmi procesul-verbal oficial sau îl vor verifica în cazul că a fost făcut prin stenogramă, care constituie secretariatul adunării generale – desemnarea acestora se face prin votul deschis al delegaţilor participanţi la adunare;
- componenţa Comisiei de validare a voturilor numai în cazul adunării generale de alegeri – desemnarea membrilor acesteia se face prin votul deschis al delegaţilor cu drept de vot participanţi la adunarea generelă.
- Validarea reprezentanţilor cu drept de vot se va face înaintea începerii adunării generale, pe baza delegaţiei scrise, emise de structura sportivă care i-a desemnat. Preşedintele, în deschiderea adunării, prezintă situaţia prezenţei delegaţilor cu drept de vot.
- Numai delegaţii cu drept de vot prezenţi şi abilitaţi să voteze vor putea decide asupra chestiunilor supuse la vot.
- Membrii afiliaţi suspendaţi nu au drept de vot în adunarea generală în perioada suspendării.
- Votul prin corespondenţă sau prin împuternicire (procură) nu este admis.
Art. 37
- Adunarea generală este statutar constituită în prezenţa a două treimi din numărul delegaţilor cu drept de vot. În cazul în care nu se întruneşte cvorumul necesar, se va convoca o nouă adunare generală în termen de 15 zile, care se va desfăşura indiferent de numărul membrilor prezenţi cu drept de vot.
- Adunarea generală este condusă de către preşedintele FRA sau, în lipsa acestuia, de unul dintre vicepreşedinţi desemnat de către Consiliul Federal. În lipsa acestora, adunarea generală va hotărî cu majoritate simplă cine va conduce şedinţa.
- Prezidiul adunării generale poate fi format din presedintele federaţiei, vicepreşedinţi, ceilalţi membri ai Consiliului Federal şi alţi invitaţi oficiali.
Art. 38
- Secretariatul adunării generale va redacta procesul verbal care va cuprinde:
a) modalitatea prin care a fost convocată adunarea generală şi caracterul;
b) anul, luna, ziua şi locul desfăşurării;
c) numărul membrilor prezenţi;
d) componenţa prezidiului adunării generale;
e) ordinea de zi votată de adunarea generală;
f) dezbaterile şi luările de cuvânt;
g) hotărârile adoptate;
h) orice alte activităţi desfăşurate în adunarea generală.
- Procesul verbal va purta semnătura presedintelui FRA sau a persoanelor desemnate, în condiţiile art. 37 alin. 2), să conducă adunarea generală şi a persoanelor care au întocmit procesul verbal. Procesul verbal va fi înregistrat într-un Registru al FRA, a cărui consultare este permisă membrilor afiliaţi, reprezentanţilor ANS şi altor organe abilitate de lege.
Art. 39
- Hotărârile adunării generale se iau cu majoritate simplă, în afară de cazurile de mai jos în care este necesară o majoritate de 2/3 din numărul membrilor prezenţi, pentru:
- modificări şi completări la statut;
- completări la ordinea de zi a adunării generale;
- excluderea membrilor afiliaţi;
- dizolvarea federaţiei;
- Hotărârile se adoptă prin vot deschis sau secret, în raport de modalitatea şi prevederile prezentului statut.
- Hotărârile adunării generale sunt obligatorii pentru toţi membrii afiliaţi.
- Membrul afiliat care, într-o anumită problemă supusă hotărârii adunării generale, este interesat direct nu va putea lua parte la deliberare şi nici la vot.
- Membrul afiliat care încalcă dispoziţiile paragrafului de mai sus este răspunzător de daunele cauzate federaţiei, dacă fără votul său nu s-ar fi putut obţine majoritatea cerută.
- Hotărârile luate de adunarea generală, în limitele legii şi ale prezentului statut, sunt obligatorii chiar şi pentru membrii care nu luat parte la adunarea generală sau au votat împotrivă.
- Hotărârile adunării generale, contrare legii sau dispoziţiilor cuprinse în prezentul statut, pot fi atacate în justiţie de către oricare dintre membrii care nu au luat parte la adunarea generală sau care au votat împotrivă şi au cerut să se insereze aceasta în procesul verbal de şedinţă, în termen de 15 zile de la data când au luat cunoştinţă despre hotărâre, sau de la data când a avut loc şedinţa, după caz.
- Hotărârile adunării generale se certifică, prin semnătură, de către preşedinte sau de către persoanele desemnate, în condiţiile art. 37 alin. 2), să conducă adunarea generală, şi intră în vigoare la data stabilită de adunarea generală.
Art. 40
- Toate alegerile se fac prin vot secret cu buletine de vot. Distribuirea şi numărarea buletinelor de vot se face de către Comisia de validare.
- Numărul buletinelor de vot eliberate va fi anunţat de Comisiea de validare înainte de numărarea voturilor. Dacă numărul buletinelor returnate este egal sau inferior celui al buletinelor eliberate, votul este validat. Dacă numărul buletinelor returnate îl depăşeşte pe cel al buletinelor eliberate, votul este anulat şi se va proceda la o altă votare.
- La stabilirea rezultatului votării se iau în calcul numai buletinele valabile returnate. Buletinele necompletate şi buletinele anulate nu intră în calcul.
- Rezultatul alegerilor va fi confirmat de Comisia de validare şi consemnat în procesul-verbal al adunării generale.
Art. 41
- Preşedintele şi cei 4 vicepreşedinţi ai Federaţiei Române de Atletism sunt aleşi prin vot de către adunarea generală de alegeri a F.R.A, pentru un mandat de 4 ani.
- Alegerea preşedintelui şi a celor 4 vicepreşedinţi ai federaţiei se face prin vot secret, pe funcţii, candidaţii fiind declaraţi aleşi după următoarea procedură:
a) Preşedintele numai dacă întruneşte majoritatea absolută. În situaţia în care după desfăşurarea primului tur de scrutin pentru această funcţie nici un candidat nu a întrunit majoritatea absolută, se va organiza un al doilea tur de scrutin, la care vor participa primii doi candidaţi (în ordinea dată de numărul de voturi obţinute în primul tur de scrutin) iar, dacă nici în acest al doilea tur nu se realizează majoritatea absolută a voturilor, va fi declarat ales candidatul care obţine majoritatea relativă a voturilor. Dacă pe primul loc sunt mai mulţi candidaţi care au obţinut un număr egal de voturi, superior celui realizat de candidatul imediat următor, scrutinul va avea loc între ei. În cazul în care pe locul doi sunt mai mulţi candidaţi care au obţinut un număr egal de voturi, scrutinul va avea loc între aceştia şi candidatul situat pe primul loc.
b) Vicepreşedinţii sunt desemnaţi de către adunarea generală, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obţinute.
- Alegerile pentru membrii Consiliul Federal, cu excepţia secretarului general şi a trezorierului FRA, se desfăşoară o dată la patru ani, prin vot secret, pe funcţii, candidaţii fiind declaraţi de aleşi după cum urmează:a) preşedintele şi vicepreşedinţii FRA conform alin 2;
b) cei 8 reprezentanţi regionali sunt aleşi de către adunarea generală, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obţinute, sub rezerva reprezentării fiecărei regiuni în parte. Candidaţii care nu au întrunit numărul necesar de voturi pentru a fi aleşi membri regionali în Consiliul Federal la adunarea generală ordinară de alegeri sunt consideraţi membrii supleanţi regionali, care vor ocupa, de drept, în ordinea descrescătoare a voturilor primite, locurile devenite vacante între două adunări
generale ordinare de alegeri, sub rezerva reprezentării fiecărei regiuni în parte;
c) ceilalţi 6 membrii ai Consiliului Federal se aleg până la completarea numărului de locuri stabilit prin Statut, în ordinea descrescătoare a numărului de voturi obţinute. Candidaţii care nu au întrunit numărul necesar de voturi pentru a fi aleşi membri în Consiliul Federal la adunarea generală de alegeri sunt consideraţi membrii supleanţi, care vor ocupa, de drept, în ordinea descrescătoare a
voturilor obţinute de aceştia, locurile devenite vacante între două adunări generale ordinare de alegeri.
- Dacă ultimii doi membri au număr egal de voturi întrunite, se va organiza numai pentru aceştia, un nou tur de scrutin de departajare.
- În cazul în care pentru funcţia de preşedinte este un singur candidat, adunarea generală poate aproba alegerea acestuia prin vot deschis.
- Secretarul general şi trezorierul sunt numiţi de preşedintele FRA; acesta trebuie să anunţe numele secretarului general şi al trezorierului în adunarea generală ordinară de alegeri, imediat după ce a fost ales.
- Secretarul general şi trezorierul sunt numiţi, de regulă, pentru un mandat egal cu al preşedintelui.
- Preşedintele FRA are dreptul ca pe timpul mandatului sau să schimbe secretarul general şi/sau trezorierul prin decizie scrisă, urmând a informa despre acest fapt Consiliul Federal şi prima adunare generală.
- Secretarul general şi trezorierul fac parte de drept din Consiliul Federal.
Art. 42
- Pentru alegerea tuturor componenţilor Consiliului Federal, numai membrii afiliaţi pot propune candidaţi.
- Propunerile trebuie transmise la secretariatul FRA cu cel puţin 30 de zile înainte de data la care este convocată adunarea generală ordinară de alegeri.
- Fiecare propunere trebuie însotită de acordul scris al candidatului şi un curriculum-vitae al acestuia.
- Propunerile care nu sunt însoţite de documentele prevăzute la alin. 3) nu se iau în considerare.
- Fiecare propunere pentru funcţia de preşedinte trebuie însoţită în plus faţă de documentele prevăzute la alin. 3) şi de programul strategic privind organizarea şi dezvoltarea activităţii atletice pe care îl preconizează respectivul candidat pentru perioada viitorului mandat, prezentat în scris.
Art. 43
Propunerile pentru fiecare membru regional pot fi facute numai de către membrii afiliaţi din regiunea respectivă.
Art. 44
FRA va întocmi lista candidaţilor rezultaţi din propuneri şi o va transmite tuturor membrilor cel mai târziu cu 10 zile înainte de adunarea generală.
Art. 45
Un candidat poate fi ales, chiar dacă, în mod excepţional, din motive bine întemeiate, nu poate fi prezent la adunarea generală.
Art. 46
- Adunarea generală poate acorda, prin vot deschis, titlul de “Preşedinte de Onoare” sau “Membru de Onoare” persoanelor cu contribuţii meritorii în atletismul românesc sau în activitatea federaţiei.
- Propunerile în acest sens pot fi făcute de către Consiliul Federal.
- Un preşedinte de onoare sau membru de onoare poate să participe la adunarea generală, să ia parte la discuţii, dar fără drept de vot.
- Preşedintele de onoare sau membrul de onoare poate să participe şi la şedinţele Consiliul Federal, în condiţiile prevăzute la alin. (3).
Art. 47
Adunarea generală îndeplineşte urmatoarele atribuţii:
a) aprobă statutul FRA şi modificările/completările ulterioare, precum şi modificările actului constitutiv al FRA;
b) aprobă strategia dezvoltării atletismului aprobând planurile de dezvoltare pe termen lung, mediu şi scurt;
c) analizează activitatea FRA anual;
d) aprobă execuţia bugetară pe anul încheiat, bugetul de venituri şi cheltuieli şi bilanţul contabil;
e) are drept de control permanent asupra Consiliului Federal şi Comisiei de cenzori;
f) aprobă raportul privind activitatea Consiliului Federal şi raportul Comisiei de cenzori;
g) alege şi revocă membrii Consiliului Federal;
h) alege şi revocă Comisia de cenzori a FRA;
i) adoptă sau aprobă orice alte măsuri necesare îndeplinirii scopurilor şi strategiei FRA, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
j) aprobă înfiinţarea Comisiilor FRA;
k) decide asupra afilierii, suspendării, excluderii membrilor afiliaţi, potrivit prevederilor prezentului statut;
l) desemnează la propunerea Consiliului Federal, membrii de onoare ai FRA;
m) hotărăşte dizolvarea şi lichidarea FRA, stabilind destinaţia bunurilor rămase după lichidare, în condiţiile legii;
n) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege, Statut.
B. CONSILIUL FEDERAL
Art. 48
- Consiliul Federal se compune din 21 de persoane după cum urmează:
a) preşedintele FRA care este şi preşedinte al Consiliului Federal;
b) 4 vicepreşedinţi ai FRA, vicepreşedinţi ai Consiliului Federal;
c) secretarul general, membru de drept al Consiliului Federal, numit de către preşedinte;
d) trezorierul, membru de drept al Consiliului Federal, numit de către preşedinte;
e) 8 membri regionali, câte unul pentru fiecare regiune definită conform prezentului statut;
f) 6 membri.
- Alegerile pentru Consiliul Federal se desfăşoară o dată la patru ani, prin vot secret, pe funcţii.
- O persoană poate candida numai pentru o singură funcţie în Consiliul Federal.
Art. 49
- Consiliul Federal se întruneşte în şedinţe ordinare, de regulă o dată pe lună sau de câte ori este nevoie, dar nu mai puţin de şase ori pe an.
- Şedinţa Consiliului Federal este statutară dacă sunt prezenţi majoritatea calificată de 2/3 a membrilor.
Art. 50
- Hotărârile sunt valabile dacă sunt adoptate cu majoritatea simplă a voturilor membrilor prezenţi la şedinţă. În caz de egalitate, decide votul preşedintelui.
- Hotărârile Consiliului Federal intră în vigoare la data stabilită de acesta.
- Au dreptul să voteze toţi membrii Consiliului Federal, cu un singur vot fiecare.
- Voturile se pot exprima deschis sau secret, în funcţie de decizia membrilor Consiliului Federal prezenţi la şedinţa respectivă.
- Votul prin corespondenţă sau împuternicire (procură) nu este admis.
- Membrii Consiliului Federal nu au drept de vot dacă în cadrul acestuia se decide asupra unui litigiu în care sunt implicaţi ei sau clubul din care fac parte .
- La fiecare şedinţă a Consiliului Federal se întocmeşte un proces-verbal, în care se înscriu problemele dezbătute şi hotărârile adoptate, semnat de membrii prezenţi. Procesele-verbale se consemnează într-un registru cu file numerotate, acesta constituind documentul oficial al F.R.A. şi se păstrează la secretariatul general al federaţiei. Se pot folosi şi alte mijloace de înregistrare a şedinţelor, situaţie în care stenogramele, benzile audio sau casetele video se inventariază şi se păstrează la secretariatul general al federaţiei ca documente oficiale.
- Şedinţele Consiliului Federal nu sunt publice.
Art. 51
Membrii Consiliului Federal care, pe parcursul unui an calendaristic, nu participă la cel puţin jumătate din numărul şedinţelor, îşi pierd, de drept, calitatea de membru.
Art. 52
Delegaţii ANS pot participa la şedinţele adunării generale şi ale Consiliului Federal în condiţiile legii.
Art. 53
- Consiliul Federal conduce întreaga activitate a FRA între adunările generale.
a) asigură aplicarea hotărârilor adunării generale, precum şi respectarea de către toţi membrii FRA a Statutului şi a legii;
b) asigură aplicarea planurilor de activitate elaborate pentru îndeplinirea strategiei FRA pe termen lung, mediu sau anual;
c) aprobă regulamentele şi normele FRA;
d) propune adunării generale cazurile de încetare, suspendare a calităţii de membru;
e) ia decizii în legatură cu afilierea, suspendarea şi excluderea provizorie a unui membru FRA şi le supune aprobării adunării generale,
f) aprobă componenţa Comisiilor FRA;
g) aprobă anual proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli, urmăreşte execuţia acestuia şi îl supune aprobării adunării generale;
h) aprobă dubla legitimare şi transferările atleţilor conform regulamentului;
i) aprobă proiectul Calendarului competiţional şi Calendarului acţiunilor competiţionale internaţionale şi le supune adunării generale;
j) aprobă regulamentele de organizare şi desfăşurare ale competiţiilor interne şi internaţionale organizate de către FRA;
k) aprobă componenţa loturilor naţionale şi înaintează spre aprobare COSR componenţa lotului olimpic, structura colectivelor tehnice şi obiectivele de realizat;
l) aprobă componenţa delegaţiilor care participă la competiţii şi reuniuni internaţionale;
m) aprobă mandatul reprezentanţilor FRA în vederea participării la reuniunile IAAF şi AEA şi alte reuniuni internaţionale similare;
n) analizează periodic activitatea de pregătire şi nivelul atins de componenţii loturilor olimpice şi naţionale de atletism precum şi a secţiilor afiliate; analizează activitatea desfăşurată şi rezultatele obţinute la competiţiile internaţionale de o) obiectiv pe baza rapoartelor întocmite şi prezentate de conducătorii acestor delegaţii, împreună cu colectivele tehnice şi ia măsuri în consecinţă;
p) aprobă propunerile de afiliere a FRA la foruri sportive regionale, continentale sau internaţionale cu avizul ANS;
q) aproba candidaţii FRA pentru a fi aleşi, cooptaţi sau numiţi în organismele IAAF, AEA, ABAF şi alte organizaţii internaţionale atletice;
r) organizează şi asigură îndrumarea şi controlul activităţii structurilor sportive afiliate şi a Comisiilor Centrale;
s) aprobă anual lista arbitriilor de nivel naţional şi a candidaţilor pentru calificarea ca arbitru internaţional de atletism;
t) convoacă adunarea generală a FRA, aprobă ordinea de zi şi materialele ce urmează a fi prezentate;
u) propune adunării generale acordarea titlurilor de preşedinte de onoare şi membrii de onoare ai FRA;
v) propune ANS acordarea titlului de Maestru al Sportului şi Maestru Emerit al Sportului pentru atleţi, precum şi de Antrenor Emerit tehnicienilor care au îndeplinit cerinţele stabilite prin normativele în vigoare precum şi acordarea de distincţii, medalii şi decoraţii;
x) contribuie la atragerea fondurilor financiare pentru activitatea FRA din alte surse decât cele bugetare;
w) aprobă anual cuantumul taxelor, penalităţilor şi cotizaţiilor către FRA.
Art. 54
- Preşedintele FRA are următoarele atribuţii:
a) reprezintă Federaţia Română de Atletism în relaţiile cu autorităţile publice române, cu federaţiile similare din alte ţări, cu IAAF, AEA, ABAF, cu alte foruri sportive internaţionale, precum şi cu persoanele juridice şi fizice române şi străine, cu respectarea prevederilor prezentului statut.
b) asigură aducerea la îndeplinire a hotărârilor Adunării Generale şi ale Consiliului Federal şi urmăreşte realizarea acestora, putând decide asupra măsurilor necesare;
c) realizează relaţia funcţională cu ANS şi COSR, cu alte ministere şi organizaţii pe problemele activităţii de atletism;
d) stabileşte împreună cu secretarul general ordinea de zi şi documentele care se prezintă în adunarea generală;
e) selectează, angajează, promovează şi concediază personalul salariat al federaţiei, în condiţiile legii, stabileste îndatoririle şi responsabilităţile acestuia, negociază contractele individuale de munca şi decide asupra salarizării personalului angajat, în funcţie de studii şi munca efectiv prestată;
f) prezidează toate şedinţele Adunării Generale şi ale Consiliului Federal;
g) la şedinţele de Consiliul Federal, preşedintele votează şi, în caz de egalitate, votul său este decisiv;
h) asigură aplicarea strategiilor şi politicilor de dezvoltare a activităţii atletice stabilite de adunarea generală;
i) numeşte şi demite secretarul general şi trezorierul;
j) aprobă organigrama şi statul de funcţii;
k) încheie acte juridice în numele şi pe seama federaţiei, potrivit competenţelor acordate prin prezentul statut;
l) orice atribuţii delegate de Adunarea Generală şi/sau Consiliul Federal, cu respectarea prevederilor din prezentul statut;
- În exercitarea atribuţilor ce îi revin, preşedintele FRA emite decizii.
- În îndeplinirea atribuţiilor sale, preşedintele este ajutat de către vicepreşedinţi care reprezintă şi angajează legal federaţia prin delegarea scrisă de competenţă a preşedintelui.
- Dacă preşedintele nu isi mai poate indeplinii atributiile, inlocuitorul sau este secretarul general, care îi va prelua toate atributiile pana la urmatoarea adunare generala ordinara de alegeri.
Art. 55
- Secretarul general îndeplineşte următoarele atribuţii:
a) asigură aducerea la îndeplinire a hotararilor Consiliului Federal şi a deciziilor Preşedintelui Federaţiei, cărora le prezintă lunar rapoarte de activitate.
b) răspunde operativ la cerinţele de informare formulate de conducerea ANS si COSR şi prezintă periodic sinteze asupra activităţii desfăşurate şi a problematicii atletismului;
c) în îndeplinirea atribuţiilor sale, colaborează cu Direcţiile Judeţene de Sport şi Direcţia de Sport a Municipiului Bucureşti, cu Institutul Naţional de Cercetare în Sport şi Institutul Naţional de Medicină Sportivă, Comitetul Olimpic si Sportiv Român, Agentia Nationala Anti-Doping, Academia Naţională de Educaţie Fizică şi Sport, Şcoala Naţională de Antrenori, Complexele Sportive Naţionale şi alte structuri.
d) organizează activitatea de control şi sprijin a activităţii, alături de antrenorii federali, a loturilor reprezentative şi structurilor afiliate, prezentând în Consiliul Federal concluzii şi propuneri pentru optimizarea acesteia
e) urmăreşte îndeplinirea atribuţiilor fiecărui salariat al FRA;
f) asigură buna desfăşurare a şedinţelor Adunării Generale şi ale Consiliului Federal;
g) reprezintă şi angajează legal federaţia prin delegarea de competenţă a preşedintelui;
- Secretarul general preia atribuţiile preşedintelui în situaţia în care acesta nu şi le mai poate îndeplini pentu o perioada determinată sau până la prima adunare generală ordinară de alegeri.
- Dacă secretarul general nu îşi mai poate îndeplinii atribuţiile sale, acestea sunt preluate, până la următoarea adunare generală ordinară de alegeri, de unul dintre vicepreşedinţi desemnat de Consiliul Director.
Art. 56
- Trezorierul este numit de către preşedintele FRA, este membru de drept al Consiliului Federal, funcţia sa fiind asimilată, din punct de vedere al drepturilor salariale, cu cea de contabil şef.
- Trezorierul îndeplineşte următoarele atribuţii:a) întocmeşte şi supune aprobării bugetul anual de venituri şi cheltuieli;b) întocmeşte şi supune aprobării Consiliului Federal procedurile contabile interne ale FRA.c) organizează activitatea financiar-contabilă a Federaţiei, în conformitate cu actele normative în vigoare şi cu procedurile contabile interne, supraveghează şi controlează personalul de specialitate în acest domeniu, pentru respectarea dispoziţiilor legale privind ţinerea contabilităţii şi efectuarea operaţiunilor financiare; participă la luarea deciziilor în toate problemele de natură financiară, alături de Preşedinte, respectiv secretarul general, în limitele valorice stabilite de Consiliul Federal. reprezintă Federaţia în raporturile cu instituţiile financiare interne şi internaţionale, precum şi la derularea operaţiunilor de atragere de fonduri.
- Daca trezorierul nu îşi mai poate îndeplinii atribuţiile, preşedintele va desemna un nou trezorier.
PERSONALUL ANGAJATAL FRA
- FRA are ştat de funcţii propriu care se aprobă de preşedinte FRA.
- Personalul salariat al FRA încheie contracte individuale de muncă cu preşedintele FRA.
- Contractul individual de muncă al preşedintelui FRA poate fi încheiat pe o perioadă egală cu mandatul sau prevazut in prezentul statut.
- Contractele individuale de muncă ale secretarului general şi respectiv al trezorierului se pot încheia de regulă pe o perioadă egală cu mandatul preşedintelui şi vor conţine în mod obligatoriu o clauza prin care pot înceta oricând prin decizie scrisă a preşedintelui.
- Funcţia de vicepreşedinte nu poate face parte din statul de funcţii al FRA.
COMISIA DE CENZORI
Art. 58
Controlul financiar al FRA este asigurat de Comisia de cenzori, formată din trei persoane, alese de adunarea generală potrivit statutului. Dintre membrii comisiei, cel puţin un cenzor trebuie să fie contabil autorizat sau expert contabil.
Art. 59
Comisia de cenzori îşi poate elabora un regulament de organizare şi funcţionare, aprobat de adunarea generală.
Art. 60
Membrii Consiliului Federal nu pot face parte din Comisia de cenzori.
Art. 61
În realizarea competenţelor sale, Comisia de cenzori:
a) verifică modul în care este administrat patrimoniul FRA;
b) întocmeşte rapoarte şi le prezintă adunării generale;
c) poate participa, prin reprezentantul său, la şedinţele Consiliului Federal, fără drept de vot;
d) îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute în prezentul Statut sau stabilite de Adunarea
Generală.
Art. 62
Comisia de cenzori este subordonată adunării generale.
Art. 63
Organele de administrare ale FRA sunt obligate să pună la dispoziţia cenzorilor documentele necesare îndeplinirii atribuţiilor acestora.
COMISIILE FRA
Art. 64
Comisiile FRA sunt organe specializate pe principalele domenii de activitate, care sprijină activitatea Consiliului Federal în conformitate cu prezentul Statut. Activitatea acestora se organizează şi se desfăşoară pe baza atribuţiilor stabilite de Consiliul Federal.
Art. 65
Preşedinţii comisiilor FRA şi membrii acestora sunt numiţi de Consiliul Federal, la propunerile preşedintelui FRA. Lista, conţinutul numeric şi nominal, precum şi organizarea comisiilor, precum şi orice modificare sunt stabilite de Consiliul Federal.
Art. 66
Comisiile FRA sunt formate din preşedinte, vicepreşedinte şi membri. Sedintele Comisiilor FRA sunt legal intrunite indiferent de numarul membrilor prezenti. Hotărârile comisiilor FRA se adoptă cu
majoritatea simplă din numărul membrilor prezenţi la şedinţă. Şedinţele nu sunt publice. Comisiile pot avea subcomisii.
Art. 67
Membrul unei comisii a FRA care pe parcursul unui an nu participă în mod repetat la sedinţele comisiilor, poate fi revocat şi înlocuit de către Consiliul Federal, la propunerea preşedintelui FRA.
Art. 68
Comisiile FRA prezintă anual, sau ori de câte ori este nevoie, rapoarte de activitate Consiliului Federeal.
Art. 69
În cadrul FRA funcţionează următoarele comisii FRA:
- Comisia tehnico – metodică;
- Comisia de arbitrii;
- Comisia de competiţii, legitimări, transferări şi clasificări;
- Comisia de cros, marş alergare pe şosea, maraton şi alergare montană;
- Comisia de femei;
- Comisia medicală ;
- Comisia anti-doping;
- Comisia mass-media;
- Comisia de veterani;
- Comisia de disciplină;
- Comisia de apel;
- Comisia de atleţi;
- Comisia de marketing şi relaţii publice;
- Comisia de buget-finanţe;
- Comisia de etică sportivă;
- Comisia de formare şi perfecţionare profesională.
Art. 70
Atribuţiile Comisiilor FRA şi numărul de membri al fiecărei comisii se stabilesc şi se aprobă de Consiliul Federal şi se regăsesc în Regulamentele proprii.